måndag 26 februari 2018

Spread i Handelsbanken B VS Handelsbanken A

I dag var det tid att göra min första "spread" affär med handelsbanken då jag satt med Handelsbanken B och där var en skillnad på ca 3,6% i priset så sålde jag alla B aktier och köpte nya A aktier för pengarna viken blev till en liten ökning i Handelsbanken = fler kronor i  direktavkastning :-).

Sålde B aktier för 119,80 st  och köpte A aktier i stället för 115,45.

Som jag nämnde är det första gången jag nyttjar ett sådant här tillfälle. Det var helt tack vare att jag satt och läste på utdelningseglarens blogg som jag såg möjligheten. Ni hittar massor med bra blogg poster på hans blogg men just lista på möjliga spreads på följande länk: http://utdelningsseglaren.blogspot.se/p/aktiespreadar.html.  Jag ska helt klart försöka hålla ögonen öppna på flera sådana här tillfälle framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar